Opieka Biały Bór

Jednak z wiekiem mózg się starzeje, nie świadczy to wcale, że nie można tegoż mechanizmu spowolnić. Przecież z lat mówią, że funkcjonuje jako mięsień. Jeżeli więc będziemy przygotowywać własne umysły, z wielkim prawdopodobieństwem starość będzie dla nas lepsza.

Opieka Gryfice

Mózg dojrzewa dłużej, niż zakładasz

Według odkryć naukowców mózg bynajmniej nie osiąga dojrzałości, gdy zaczynamy w dorosłość. Podobno to w wieku 50 lat jest u szczytu własnych oferty! I na model jego ilość odpowiedzialna za pomoc określania się działa najlepiej dopiero ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF
Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem ciężej się nam uczyć i opinię płata figle. Jednak ogólnie prawda wygląda tak, że mózg starzeje się później niż nowe „stronie” naszego systemu. A my możemy o niego patrzeć, aby uniknąć oznakom demencji lub chociaż ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo nawet w wieku emerytalnym, zwykle bawią się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Więc nie przypadek. Zapoznawanie się, zapamiętywanie innych sprawie to najświetniejsze szkolenia dla mózgu. Ale znajdzie się ich znacznie dużo.
Poznaj zadania oraz dietę dla mózgu

Niemal zabójcze dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie wykorzystuje się długiego oglądania telewizji, to dodatkowo rozleniwia nasze mózgi. Ten wysoki organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, tworząc i mając wiersze. To dlatego tak niezłym pomysłem ukazuje się nauka języków obcych czy zarejestrowanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę dostosowuje się szybko nie tak szybko jak kiedyś, potrzeba więc uważać nie jako cel jeden w sobie, tylko jako wyglądanie czegoś pozytywnego dla własnego umysłu.

Ważne i, by zapewnić sobie dawkę ruchu, bo – jak mówią – w odpowiednim ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, oraz ten zużywa podobno aż 20% dostarczanego do organizmu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf umieszczają się dobre dla starych.

Warto także zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu dokładnie później funkcjonuje. Na pozytywniejszą kondycja snu sprawia nie tylko ruch, lecz także ogólny spokój ducha. Może dlatego warto przemyśleć techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia składa się również dieta. Za najlepszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli duża w warzywa oraz owoce. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny także pewne tłuszcze – lub nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin a minerałów reklamuje się dietę bogatą w witaminy z linii B, a też przeciwutleniacze takie jak A, C, E oraz żelazo. Nie ważna zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach i w niektórych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię tak wykonywa na perystaltykę jelit. Do diety warto również włączyć orzechy.

Co ważne, ta dieta jest światowa – więc po prostu samo zdrowie dla każdego w wszelkim wieku. Im szybciej otworzymy się racjonalnie odżywiać, tym właściwie dla własnego systemu, w ostatnim ponad środka.
Na co warto postawić, by być pewny umysł?

Gdy wolisz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, pytaj o swój mózg, zanim trafisz na emeryturę. W Twoim byciu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń wewnętrznych i właśnie zbilansowanej diety. Ale lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został przygotowany przez Seniorzy oferującą pracę jako opiekunka, opiekun osób starych w Niemczech.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments